الأحد، 14 سبتمبر 2008

الى من كان صديقى ...عذرا

معلش يا جماعة لو هخرج من مود البلج كله بس دى رسالة واحد صاحبى عاوز يبعتها لصديق كان عزيز عليه وقالى اكتبها باسلوبى بقا تناكة يا جماعة وفيها نصايح ليه ولكل الاصدقاء يارب تنفعنا
كنت صديقى الوحيد الذى احببته بصدق لم اخش منك شيئا ولكنى خشيت عليك من كل شئ احببتك واحببت ان اجعلك سعيدا ما استطعت ما تجردت من كيانى الا امامك ما اشعرت احدا بضعفى الا انت لم اظهر يوما نقاط ضعفى الا لك ظننتك ستجبر كسرى وتشد عودى لكنك كنت من اراد كسرى ولكن هيهات هيهات انسيت من انا ؟؟؟؟!
انسبت اننى من لم يستطع احد كسره ولو اقرب الاقربين ؟!
انسيت اننى عزيز اهله وصحبته؟!
انسيت اننى احمل هذا القلب الذى احبك فى يدى وان احرقها وضعته تحت قدماى؟!
انسيت انك من بدأت الصداقة وانى كنت ارفضها ؟!
ومع ذلك حاولت كسرى وانت تعلم انى صلد شديد ما قاومنى احد الا قسمته.......
بدأت صداقتى معك وانت تعلم ان ما املكه من دمى والعاب انما هى حق موروث ولكنى ارفض الارث اخبرتك اننا سنلعب بها ولكن لن اعتمد عليها ولن اظل العب بها طويلا فلا اريد ان ينعتنى احد بانى من ورث الدمى
بل اريد ان اكون من اشترى الدمى اخبرتك انى احتاج الى وقت ليس بالطويل لاملك الدمى خاصتى
ظللت تخبرنى ان ارثها كما ورثها غيرى ولكنك تعلم انى لست هذا الشخص لانى لا احب ان يكسرنى احد او ان يكون له فضل عليا بل ساشتريها انا
نفرت منى وجزعت ولم يكن للصبر معك من بد فاخبرتك ان تبحث عن صديق يسعدك معه من الدمى الثمينة ما يكفيك
قلتها لك وقلبى يحرق كفى ولكن قلت صبرا فسيجد من يسعده ولتسعد بذلك وظننتك ستحسن الاختيار
لكنك وللاسف ذهبت لمن لا يليق بك ولا بى والله اخجلنى اختيارك نعم هو يملك الدمى ولكنه لايدرى كيف يحركها
نعم هو يملك الدمى ولكنى اظن ان هذه الدمى تنفره فما بالى بك؟!
حاولت ان ابتعد عنك حتى لا اعيد عليك التفكير وتقارن فيما بيننا وترى فرق التعامل مع الدمى ولكنك ابيت الا المقارنة
واعلم انك كنت تريد كسرى بهذا اللقاء ولكن كما اخبرتك هيهات هيهات لك ان تكسرنى هههههههههههههه"نعم اسخر بك وبه"
حينما جلسنا سويا وافصحت فى كلامك واعجبتنى بلاغة لسانى فاذا بك تشتعل نارا لتفاهة عقل ومنطوق صاحب الدمى الثمينة وازدادت حرقتك لما علمت انى احقا امتلك الدمى الثمينة "ههههههههههههههههههههه"فشلت فى اختبارى فلن تصبر معى ولن تكمل
الطريق لذلك قلت لك وداعا بلا عودة وانا منشرح الصدر على خيبتك وضياع املك وعلى هذا "الدهل"عذرا فى اللفظ طلبها صديقى هكذا
فلما جلست بمفردك وراجعت ما كان وما جرى وكيف كنت اعاملك وكيف كنت سعيدا وبينما تراه منه ومما سيجرى لك
اجد رقمك امام عيناى وحشرجة صدرك اسمعها وتخبرنى انك أخطأت وانك تريدنى ان اعود ...........!
عذرا صديقى لست انا نعم لست انا
عذرا انا السيد فى قومه السيد فى أصدقاءه
عذرا انا الاول فى قومه الاول فى اصدقاءه
عذرا انا لا اكون محل اختيار بل انا من يختار
عذرا تركتك تذهب لهذا المصير لانى اخبرتك انى اكسر لكن هيهات هيهات ان اكسر
عذرا تركتك لكى تنكسر وتأتينى كما جئتنى هكذا لتعلم من انا
عذرا لا استطيع ان ابتسم فى وجهك مرة ثانية فلا تستحقها
عذرا صديقى ان قابلتك ثانية فساحرق قلبك واشعل نارك ما استطعت
عذرا صديقى لا اجد لك شافعا لدى فلقد حاولت ان تحرقنى وهذا جزاؤك
عذرا صديقى لن اعود ولن تعود فاذهب بعيدا كى ترتاح وكى انساك

هناك 18 تعليقًا:

GiGi world يقول...

الله اول تعليق على فكره اسلوبك رائع جدا فلسفي فى نفس الزقت حقيقي رائع
تحيااااااااااااتي
وكل سنه وحضرتك طيب

7oR@$ يقول...

أزيك يا عومنا

الموضوع دة فيه تلقيح كلام ولا إيه كان في نيتك حاجة منه ولا كاتبه عام ومين الشخص إلي قالك أكتبه قولي بيني وبينك هههههههههههههههه

يلا سلام يا عفشة

Ahmed Fahmy يقول...

زي ما قلت لك يا عفشة البوست ده عايز له يوم ارد فيه عليه لما ارجع ان شاء الله هافنده نقطة نقطة
و سلم لي علي صاحبك اوي
علي فكرة هاحط البوست ده في اجمل بوستس قريتها عندي ف البلوج
ليك الشرف طبعا
:D
ههههههههههههههه
وحشتني يا عفوشتي

غير معرف يقول...

يا هلا يا هلا بعفشاوى حبيب قلبى فينك يا رومانسى محدش شايف بدلك ولا عبيتك

HaMaDa 3aFshA يقول...

جيجى
شرف ليا ان يكون اول تعليق ليكى متشكر لرايك قوى
وكل سنة وحضرتك طيبة

HaMaDa 3aFshA يقول...

عنتر حبيبى شكرا على ردك وتلميحاتك هههههههههههههههههه
هبقا اقلك هو مين

HaMaDa 3aFshA يقول...

فهومتى الغالى ايه ياد الحلاوة دى بقا شرف ليا انا يا ..............
وحاضر هسلملك على صاحبى ها هسلملك عليه
انت الاكتر والله يا حبيبى

HaMaDa 3aFshA يقول...

غير معرف واللى عندى شك ان هو ...
حبيبى بلاش كلمة رومانسى دى بتضايقنى هههههههههههههههه
البدل والعبيان موجودة بس انت تأمر
شكرا لردك

Ahmed Fahmy يقول...

انا جيييييييييت يا عفشة
و بعتذر عن التأخير بس انت عارف بقي الشغل
يا ريت صاحبك يشوف و هي كمان تشوف
الاول خلينا نفصلوا دايما ان الحب بيه مقاييس لوحده مش بتعترف باي حاجة في الدنيا غير الحب...الحب و بس
لو هي فعلا جزعت يمكن عشان تحمسه اكتر او مستعجلة بس في كل الاحوال كان هو المفروض يكون حليم شوية,
ياااااااااه هي وصلت للدهل؟
انا بقي نفسي اشوف الدهل ده
:D
لو بنتعاملوا مع امر واقع دلوقتي قل له انه كدة خلاص وصل وجهة نظره و موقفه بقي الاقوي وهو ارتاح و للاخر
عنده حق في اللي عمله انه رفض فعلا بس بلاش يزود جروحها اكتر من كدة
تحياتي
رومانسي

HaMaDa 3aFshA يقول...

فهمى باشا ردين يعنى منورين مع انهم ولا بلاش هههههههههههههههههه
هقله يا فهمى كفاية كده بس على الله يهتدى ويرضى بقا اصله بيتبسط اوى لما يعذبها
وحشنى يا حبيبى سلاموز

Unknown يقول...

مممممممممم

يتم جديد

HaMaDa 3aFshA يقول...

عاقلة على ارض الجنون
مش عاوزك تتعبى نفسك قوى فى التفكير هههههه
يتم جديد هى اللى تعبتنى فى التفكير ليها كذا تفسير جوايا بس ان شاء الله خير
شكرا لمرورك

marmar يقول...

اولا احييك على اسلوبك

ثانيا
ايه الكلام الكبير اللى انت حسستنا بيه ده
ده لو قتلين بعض مش هتتوصف بكل ده
كلامك كبير اوى
ومش كل صديق بنفقده بنزعل عليه
ومش بلقح كلام على حد
ههههههههههه

وربنا يهدى

HaMaDa 3aFshA يقول...

مرمر
هههههههههههههه فعلا ولا انا بلقح
وبعدين هى هيتوصف مش هتتوصف لانه صديق وليست صديقة ههههههههه وبعدين دا معفن ويستاهل اكتر من كده
شكرا ليكى

marmar يقول...

هههههههههههههههههههه

اه صح هيتوصف
معلش بقى اثر صيام

ههههههههه

HaMaDa 3aFshA يقول...

مرمر
هههههههههههههههههههههههههههههههههههههه
لا مهم جدا التركيز
وصيام ايه بقا كل سنة وانتى طيبة عندنا خلص من اسبوع
ههههههههههههههه
شكرا على الاهتمام

R-H-S يقول...

الجانب الاخر من عفشه
هههههههه

R-H-S يقول...

وكمان عامل موديريشن خايف ولا ايه يافتي