الجمعة، 17 أبريل 2009

اشتقت اليك...

ارثيك دوما بالبكاء
وما يفيدها العناء
هل عدت يوما بالبكاء
او كنت حيا بالرثاء
ارجوك جدى لااطيق صبرا على عيش خنيق
خذنى اليك فاننى قلعت جذورى ولا رفيق
اصبحت هشا للرياح مالى صديق غير الصياح
فالقوة ضعفت والظهر منقسم بعد الذى كان يختصم
ذهبت حتى قبلما تودعنى ولم ارك ميتا اوعلى الكفن
ولو انى مع الجثمان شيعت لكنت صدقت انك من كان بالكفن
لكنى جئت فاخبرونى بماحدث فما طقت صبرا على ما كان او حدث
اشتقت اليك كثيرا جدى العزيز يا مثلى وقدوتى واستاذى ومعلمى ياصديقى ويا رفيقى
افتقدت كل ما كان بينناواعوذ بالله من الشيطان اكاد لا اصدق ما كان وليغفر لى ربى قولى وعملى وجهلى
اشتقت اليك حقا اشتقت اليك

هناك 11 تعليقًا:

Boba يقول...

:(
جميل اوي ان ربنا رزقك بجد جميل اوي كده

والاجمل حبك ليه ووفاءه ليه

بسي هي الدنيا كده
بتدي وبتاخد

ومش ينفع نقول غير ان لله وان اليه راجعون

وقدر الله وما شاء فعل

وكمان نكون مبسوطين بقضاء ربنا

وافتكر ان جدوا عمره ما كان هيبقى فرحان
لما انت تتمنى تبقى معاه

بجد حرام عليك احمد
حاول تكون رحيم بيه اكتر من كده

وخد بالك من نفسك يا جميل
:)

GiGi world يقول...

ربنا يعزك
وهذه هى الحياه
يعودنا المولى عزوجل ان لانرتبط باى شئ من هذه الدنيا فكما سمعت نحن اقرب للموت منا للحياه
اللهم طول عمرك واجعله كله لله يارب
عتاب صغير ان حضرتك مش معانا فى الحفظ
تحياتى

الفراغ يقول...

ابنى العزيز... احمد
البقاء لله
من رحمة ربنا علينا النسيان
وان ماحدش بيموت مع حد ولا وراه ولا علشانه
ولا كانت الدنيا خربت
انت جدك كان صديق وقدوه
كمل مسيرته وكن لاابنائك واحفادك قدوه ..ربنا خلقنا نعلم ونعمر
استغفر ربنا واسعد جدك بانك العمل الصالح له
وربنا يرزقك الصبر ويعطيك جزاء الصابرين المحتسبين

HaMaDa 3aFshA يقول...

بوبا
الله يرحمه كان من اجمل الناس الذين رأيتهم وارجحهم عقلا واحرصهم على علاقته بربه كان مثلى الاعلى فى الحياة سواء فى رجولته او هيبته وشخصيته او علمه باحكام الله او علاقته بربه كان اكثر من اخاطب ومن اناقش واجادل ومن اشتكى اليه وكان اكثر من يعيننى ويوجهنى
علشان كده افتقدته كتييير لانى اتعلقت بيه جامد وموته دونما اراه او اشيعه اكثر ما اثر فيا بوصل اوقات انى اروحله اكلمه واحسه بيرد عليا
بس زى ما قلتى انا لله وانا اليه راجعون
متشكر جدا لردك اللى اسعدنى
تحياتى

HaMaDa 3aFshA يقول...

جى جى
ربنا يكرمك يارب وما يحرمناش من ردودك ولا علمك امين يارب العالمين
بالنسبة للعتاب فانارديت عندك وبقلك سرقت الفكرة منك ههههه وبحفظ مع مجموعة زمايلى فى الكلية بس ادعيلنا ربنا يوفقنا
متشكر على ردك
تحياتى

HaMaDa 3aFshA يقول...

الفراغ
امنا ام المدونين او صوت العقل كما احب ان اسميكى
اطال الله فى عمرك وادام عليكى نعمةالصحة والعافية
والله امى قد لقى ربه منذ2/6/2008ولكن صورته تكاد لاتفارقنى وارجو من الله ان يرزقنى النسيان والصبر على فراقه
والحمدلله اعمل من الاعمال الصالحة ما تطيق نفسى واكثر واهب ثوابها له واسئل الله ان يتقبلها جميعها فى ميزان حسناته وان يجعلها زيادة فى احسانه وتجاوزا عن خطأه وان يغفر له ويدخله فسيح جناته انه ولى ذلك والقادر عليه سبحانه
متشكر جدا لمرور حضرتك
تحياتى

مرايتى يقول...

انا جيت زرتك اهه وحستنى بقى رد الزياره معلشى اتاخرت صحيح بس انا عارفه انكوا عازرنى لان جهازى كان فيه مشكله
ما اعذب كلماتك اخى الكريم اسال الله العظيم ان يرحم جدك ويتغمده برحمته فما اجمله من جد هكذا كان جدى كنت استمتع كثيرا بحديثه وجلوسى معه

GiGi world يقول...

ربنا يعزك يارب
انا اسفه فعلا بس مش عارفه ليه حضرتك مااخدتش بالك من انى مش انا الى كاتباه الموضوع
انا من كتر مابقيت مش عارفه اكتب ايه لام شفت الموضع لانه فعلا مظعلنى قوى موضوع زويل
حطيت الموضوع زي ماهو
بس فعلا غلط الكلمتين دول بس مش انا والله اللى كاتباه ونسيت اشيلهم
انا نقلتها من مدونه البوست كله ونبهت انى مش انا اللى كاتبه البوست
تحياتى وربنا يوفق حضرتك يارب وجميع زمايلك فى الامتحانات يااااااااااااااارب

HaMaDa 3aFshA يقول...

بسم الله
اولا عذرا يا جماعة على التاخير كنت فى امتحانات
سمسمه
شرفتينا اخت سمسمه وان شاء الله هزورك قريب جدا انا اجازة يوميييييييييين كاملين ههههه
شكرا على ردك ورحم الله امواتنااجمعين
تحياتى

HaMaDa 3aFshA يقول...

انت تسأل والكمبيوتر يجيب
ان شاء الله هكون عندكو قريب
شرفت
تحياتى

HaMaDa 3aFshA يقول...

جى جى
سلام عليكم الموضوع مش مستاهل اسف بس انا ما كنتش احب اقرا الكلمات دى فى مدونتك
والله ما اقصدش اضايق حضرتك
انا عارف انك مش انتى اللى كاتباه بس ابقى انقليه بتصرف بقا
دمتى بكل الخير ورزقك الله العلم والهدى والرشاد والعفاف والغنى
خلاص ما فيش حاجة ما تضايقيش بس حضرتك
تحياتى